Foglalkozás
A foglalkozás egy olyan megszerezhető képzettség, melyet a játékos karakterek karakterosztálytól, oldaltól, vagy fajtól függetlenül tanulhatnak. Elsődleges foglalkozások:
Gyűjtögető típusúak:
Növénygyűjtés (Herbalism)
Segítségével gyógynövényeket gyűjthetsz a földről, illetve néhány halott mobtól. A foglalkozással együtt jár egy nyomkövető képesség, a Virágkeresés (Find Herbs), amelyet aktiválva jelzi a közeli gyógynövényeket a kis térképen. Fejlődése során a karakter további aktív képességet kap: Lifeblood, ami a begyűjtő foglalkozás aktuális szintjéhez mérve egyre nagyobb mértékű életerő regenerációs varázslat 3 perces újratöltési idővel.
Bányászat (Mining)
Kövek, ércek, ásványok kifejtése telérekből. Szükséges hozzá egy csákány (Mining Pick). Kohó segítségével az érceket fém rudakká lehet olvasztani. A foglalkozással együtt jár egy nyomkövető képesség (Find Minerals), melyet aktiválva jelzi a közeli érclelőhelyeket a kistérképen. Fejlődése során a karakter egy újabb, passzív képességet kap: Toughness (Keménység), ami a staminát növeli a begyűjtő foglalkozás aktuális szintje szerint.
Bőrnyúzás (Skinning)
A megölt állatok bőrének nyersanyagként való begyűjtése. Szükséges hozzá egy nyúzókés (Skinning knife). Fejlődése során a karakter passzív képességet kap: Master of Anatomy (Az anatómia mestere), ami növeli a kritikus találati esélyt a begyűjtő foglalkozás aktuális szintje szerint.
Alkotó típusúak:
Alkímia (alchemy)
Mindenféle gyógynövény és más reagens segítségével elixíreket, olajokat, varázsitalokat és más hasznos (általában folyékony) anyagokat készíthetnek. A legtöbb recepthez valamiféle fiola is szükséges. A magasabb szintű alkimisták emellett különféle esszenciákat és fémeket alakíthatnak más esszenciákká és fémekké. (Specializálódás: Varázsital mester, Elixír mester, vagy Átalakító mester.)
Kovácsolás (Blacksmithing)
Kovácsolhatsz fémeszközöket, például fegyvereket, valamint mail és lemez páncélt, kulcsokat és egyéb más hasznos kereskedelmi árut. (Lehetséges a későbbi specializálódás: páncélkovács Armorsmith vagy fegyverkovács Weaponsmith. A fegyverkovácsok tovább is szakosodhatnak: kardkovács (Swordsmith), fejszekovács (Axesmith), vagy kalapácskovács (Hammermsith) irányokba). Emellett lehet készíteni időleges buffokat adó élező köveket.
Bűvölés (Enchanting)
Lehetőség nyílik a tárgyak varázslat útján történő szétbontására, így különböző, mágikus alapanyagokhoz lehet jutni. Ezeket fel lehet használni más tárgyak tulajdonságainak feljavítására, varázspálcák (Wand) készítésére, de egyfajta olajokat is létre lehet hozni, melyek fegyverre kenve átmeneti buffokat adnak.
Mérnökség (Engineering)
Puskák, bombák és egyéb szerkezetek készítése. Nyersanyagként főleg fémeket, ásványokat és köveket használ. (Specializálódás: Goblin Engineering vagy Gnomish Engineering.)
Rúnaművesség (Inscription)
Lehetőséget biztosít különböző varázslatok és képességek erősítésére, támadó, gyógyító hatások fejlesztésére. Ugyanakkor a Bűvöléshez hasonlóan képessé tesz tárgyak megerősítéshez, de varázstekercseket és erőteljes kártyapaklikat is készíthetnek a mesterek. Nyersanyagként növények összemorzsolásából kinyert festékanyagokat használ.
Ékszerészet (Jewelcrafting)
Nyakláncok, gyűrűk, bizsuk és ékkövek gyártása. Szükséges hozzá egy ékszerész-készlet (Jeweler's Kit), nyersanyagként pedig fémérceket és drágaköveket használ. A karakter megkapja a prospecting képességet is, amellyel ritka ásványokat kereshet a nyers ércekben, amelyeket már kibányásztak, de még nem olvasztottak össze.
Bőrművesség (Leatherworking)
Bőrvértek és táskák, valamint nadrágok, kesztyűk, és a bőrfelszereléshez varrható egyéb kiegészítők (Pl:. védelempontot- és egyéb tulajdonságnövelő foltok (armor kit)) készítése. Nyersanyagként főleg bőrt használ. (Specializálódás: Dragonscale Leatherworking, Elemental Leatherworking, vagy Tribal Leatherworking.)
Szabóság (Tailoring)
Mindenféle szövetből készült ruhák, táskák és mágikus foltok készítése. Nyersanyagként a humanoid típusú ellenfelekről felszedhető ruhaanyagot használja. (Specializálódás: Primal Mooncloth, Shadowcloth vagy Spellcloth.)
Másodlagos foglalkozások:
Főzés (Cooking)
Ételek készítése, elsősorban állatok húsából és fűszerek hozzáadásával. Szükséges hozzá valamilyen tűzhely, amit a játékos maga is készíthet (Basic Campfire), ha vesz kovakövet (Flint and tinder) és egy fadarabot, de nagyobb városokban szabadon is lehet találni kemencéket, égő farakásokat. Az ételek időleges buffokkal is szolgálhatnak.
Elsősegély (First aid)
Segítségével kötszert, és méregtől megszabadítő ellenmérgeket lehet készíteni. A készítményekkel baráti játékosokat és nem játékos karaktereket is lehet gyógyítani.
Horgászat (Fishing)
Halászás tavakból, folyókból és óceánokból. Szükséges hozzá egy horgászbot (Fishing pole), melyre egyébként különböző, a kapás sikerét növelő csalikat (lure) tehetünk. A horgászat során nem csak halak, hanem különféle limlomok, sőt akár értékes tárgyak is horogra akadhatnak.
Lovaglás (Riding)
Fajfüggő szállítóeszköz (például ló, elefánt) megülése és a vele való közlekedés. A játékos közlekedését jelentősen gyorsító hátasokért sokat kérhetnek el, de maga a képzettség megtanulása és fejlesztése is nemcsak hogy drága, de még szintfüggő is.
Mint tudjuk az új kiegészítőben lesz egy új foglalkozás a régészet.
Jártassági szintek
Title | Karakter szint | Kellő skillpont | Max Skill Pont | Megjegyzés |
Apprentice |
5 |
none |
75 |
|
Journeyman |
10 |
50 |
150 |
|
Expert |
20 |
125 |
225 |
|
Artisan |
35 |
Elsődleges - 200 Másodlagos - 225 |
300 |
specializáció ezen a szinten
|
Master |
50 |
Elsődleges - 275 Másodlagos - 300 |
375 |
Minden Outlandi trainernél tanulható. |
Grand Master |
65 |
Elsődleges - 350 Másodlagos - 350 |
450 |
Minden Northrendi tranieernél megtanulható. |
Faji foglalkozási bónuszok
Néhány faj faji képessége foglalkozási bónusz skillpont.
- Gnóm→ +15 Engineering
- Tauren→ +15 Herbalism
- Draenei→ +5 Jewelcrafting
- Vérelf→ +10 Enchanting
|